torsdag 7 mars 2013

Blogg Award...

Fick för ett tag sen en Blogg award av Jenna(californiagurl blogg).Tack!!Det går ut på att skicka den till fem andra bloggare Berätta på din blogg vem du utnämner och länka till deras bloggar.Skriv åxå på deras bloggar att de fått Awarden av dig så det inte missar den.Svara på frågorna som du fått av den som gett dig awarden.Hitta på fem nya frågor till de du nominerar.                                                

Här e svaren på de frågor jag fick av Jenna....

1 .Har du några stora mål i livet,vilka i såfall?
Jag har väl alltid haft en massa mål o drömmar i mitt liv...mycket av de jag velat göra har uppfyllts som tex...fick mitt drömyrke(frisör, men jobbar nu mera på sjön),Älskar och resa och har mål att kunna se så många platser som möjligt + ett annat mål är att besöka Californien 1gång/år;)))Sen är väl det största målet som jag skulle villa uppfylla e ju att som pensionär kunna njuta av California sunset;))))) De får man se i framtiden om det bara blir en dröm eller om drömmen blir sann att nån dag få bo over there:)))))

2.Hur sku din drömsemester se ut?Vart och med vem sku du åka?
Ja mina dröm semestrar e ju då jag får koppla av i USA(Californien förståss) detta svar var väl väntat;))I oktober får jag igen min efterlängtade drömsemester i Cali och nu ÄNTLIGEN har jag fått min sambo övertalad att komma med...han kommer en vecka senare och sen flyger vi hem till sammans med många härliga minnen:)Vart jag åxå skulle villa åka på drömsemester nåttag e Karibien kryssning,Bali,Fidji ,Aruba,Seychellerna,Australien(har varit där 2mån då jag va ung;))I ungdomen hade jag faktiskt en drömsemester o då besökte jag Hawaii:))Till dessa platser vill jag åka ensam eller med min familj!

3.Vilken e den bästa film och varför?
Jag har sett som sagt en massa filmer i mitt liv...och det finns massor med bra filmer.Jag älskar thrillers....men en av mina som sagt stor favoriter e nog alla HALLOWEEN filmerna och låten i dessa filmer e ju för härlig;)))verkligen spoooky!!Har hela filmboxen av dessa filmer och vet inte ens hur många gånger jag kollat den alla;)))Var verkligen rätt så ung då jag såg fösta filmen av Halloween  och efter det var jag helt såld för dessa filmer.Minns då man satt me dynan framför ansikte o lite kikade me ena ögat vad som skulle hända och ibland va man skit skraj så man satt och så på filmen utan ljud...heheh!Nu vet man ju vad som händer i dom filmerna men visst e de spänning varje gång jag sätter mig och ser på nån av dom filmerna.

4.Vår,sommar,höst ,vinter.Vilken e din favorit och varför?
Ingen tvekan ..de e absolut SOMMAREN!!!!Jag bara älskar då det e varm..ju varmare desto skönare:)Synd bara att våra somrar är som dom är...alltid lika osäkert om de blir en bra sommar(solig o het) eller dålig (kall o regnig)!!!Tur att bastun e uppfunnen...där får jag verkligen den värme jag behöver året runt;)))))

5.Vad var bästa som hände dig  år 2012?
Det bästa som hände år 2012 var då jag i fjol i mars knapprade koder på datan och printade ut min biljett till Californien efter måååånga års paus och semestrade där i heeela 3 veckor!I löööve to travel!!!

Det var mina svar:))

Jag nominerar följande bloggare:
I Lilla Kamomillas Villa
Fru Tallund blir mamma

(Läser massor med bloggar men kom just nu bara på dessa två som jag vill skicka awarden till)

Mina frågor är:
1.Följer du med Eurovision Song Contest (inklusive finska UMK,svenska melodifestivalen??
2.Vilken är favorit färgen då du inreder i hemmet??
3.Vilken av dessa tre skulle du helst välja och varför...1.Solsemester2Stadssemester 3Stugsemester??
4.Skall julgranen vara äkta eller konstgjord och vilken e favorit färgen på julgranspyntet??
5.Vilket fordon föredrar du bil,buss,tåg,flyg  då du reser inom Finland och varför??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar